چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
تلبس

حوزه/ کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان از برگزاری کارگاه های تلبس در سال تحصیلی جدید، با شرکت بیش از 250 طلبه، خبر داد.

حجت الاسلام عباس منصوری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب خوزستانی، گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام ۱۷ ربیع الاول  سالروز ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، جمعی از طلاب خوزستان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

وی با بیان این که تا کنون بیش از ۱۸۰ نفر از طلاب خوزستانی در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ به لباس مقدس روحانیت ملبس شده اند، ادامه داد: پیش از این، ۱۷۰ نفر و تا به امروز بیش از ۱۸۰ طلبه در سطح استان موفق به پوشیدن این لباس مقدس شده اند.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در ادامه افزود: آخرین برنامه از سری برنامه های تبلس طلاب در سال جاری، به طلاب مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش اختصاص داشت که این شب گذشته با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام منصوری، یکی از مهمترین وظایف طلاب در این برهه از زمان را آگاهی از مسایل روز دانست و گفت: طلاب باید همواره با دیدی باز به مسایل نگاه کرده و بر مبنای استدلال‌های عقلی و عرفی تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: مقتضیات امروز حکم می کند که اگر شیعه و سنی زیر یک پرچم واحده اجتماع نکنند، دشمن از این فاصله نهایت استفاده را برده و زمینه لازم برای سلطه بر مسلمین فراهم خواهد شد..

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به وظیفه مبلغان نسبت به حفظ وحدت اهل تسنن و تشیع، اظهار داشت: امروزه گروه های وهابی و تکفیری با هدف ایجاد اختلاف میان امت واحده اسلام و دستیابی به امیال و خواسته های نفسانی شوم خویش، به میدان آمده اند تا وحدت شیعه و سنی را از بین برند. طلاب و روحانیان باید نسبت به این مهم هوشیار و آگاه باشند.

حجت الاسلام منصوری، در پایان با اشاره به برنامه های معاونت تهذیب حوزه خوزستان، گفت: هم اکنون در حال آماده سازی مقدمات لازم برای برگزاری دوره های تلبس، در سال تحصیلی جدید هستیم و انشاءالله تا چند هفته دیگر شاهد اجرای این دوره ها با شرکت بیش از ۲۵۰ طلبه خواهیم بود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha